Test: Golf sedmica za desetku
22. 01. 2013. u 11:11
Test "Novosti": "Folksvagen" je uspeo da i sa novim modelom pokaže ko je gazda u ovoj klasi. I vlasnici "dvojki" priznaju da je ovo najzad "bolji automobil" od njihovog ljubimca
DA "golf" svuda u svetu, a ne samo kod nas izaziva oprečne reakcije zna se već decenijama. Od pojavljivanja prvog modela "golfa 1" 1974. godine, prodato je neverovatnih 29 miliona primeraka automobila sa ovim imenom, što ga čini drugim najprodavanijim automobilom u istoriji automobilske industrije (prva je neprikosnovena "tojota korola", sa prodatih 39 miliona komada), što, uz podatak da je kompletna klasa nazvana "golf klasom", dovoljno govori o kvalitetu, ali i pristupačnosti ovog vozila "širokim narodnim masama".
Prosečni srpski vozač i dalje konkurenciju "meri i vaga" naspram "golfa", a čuvena "dvojka" (pa još i dizel), koja se svojevremeno proizvodila i u SFRJ (TAS, Vogošća, Sarajevo), i dalje se u velikom broju kotrlja našim drumovima, a njeni vlasnici važe za najžešće kritičare "svih naslednika". Nisu baš najbolje na tom svojevrsnom testu prošli "trojka", "četvorka", "petica", pa i "šestica", koje su po njima "ličile mnogo jedna na drugu", a i cena im je bila baš jaka...
Ovo poslednje, cena, je jasno i bila presudna kategorija za naše kupce poslednjih decenija. Jer, kvalitet i trajnost, ekonomičnost svih generacija ovog automobila su nešto što se nekako podrazumeva...
* Visina: 1.799 mm
* Širina: 1.452 mm
* Masa: 1.154 kg
Zato smo i testiranje novog modela "golfa 7", koji je u 2012. stigao na tržište Evrope i Srbije, započeli sa "začikivanjem" nekoliko poznanika koji se i dalje "kunu" da njihova" dvojka" troši "pet litara dizela na sto kilometara na čas" i da im menjaju samo ulje...
- Lep. Troši manje od pet i to benzina! E, a koliko košta, bilo je pitanje koje su nam ponosni vlasnici "golfa dvojke" odmah postavljali, a odgovor ih je redom razoružavao:
- 15.550 evra!
I, zaista, na testu smo imali osnovni model "golfa 7", sa benzinskim motorom 1,2-litara TSI koji razvija 85 KS, a ima obrtni moment od 160 Nm, što je sasvim dovoljno (zahvaljujući maloj masi) za solidna ubrzanja, što vožnju po gradu čini dosta lakšom.
Izgled "sedmice" je naravno opet predmet diskusija, ali iako o ukusima ne traba raspravljati, možemo da kažemo da nam se "sedmica" mnogo više dopala od "šestice", da su linije dinamičnije, ima mnogo više "sportskog šmeka", čemu doprinosi smanjenje visine od 28 mm i lepo "upakovane" LED diode u svetlosne grupe.
* Snaga: 85 KS
* Obrt. moment: 160 Nm
* Od 0 do 100 km/čas: 11,9 sek.
Zato kada uđete u kabinu i udobno se smestite na sedište mogu slobodno da vam zavežu oči, pa ćete i dalje bez po muke znati gde se šta nalazi (nadohvat ruke je sve) i imaćete utisak da ste se momentalno srodili s volanom, da vam menjač leži u ruci kao skrojem po meri...
Kvalitet materijala je na zavidnom nivou. Ne znamo da li će da traje kao u "dvojci", ali će svakako za nekoliko godina biti jak adut prilikom prodaje polovnjaka.
Teško da neko vozilo u "C segmentu" može da se meri sa "sedmicom" po kvalitetu materijala u kabini i završnoj obradi.Svi instrumenti su jasni, pregledni, laki za uoptrebu, moderni, poput "tač skrin" ekrana...
Motor se "lepo vrti", nije bučan, a snagu prenosi na prednje točkove, uz pomoć "golfovski" preciznog petostepenog manuelnog menjača. Potrošnja na našem testu se kretala oko 4,8 litara, što je čak nešto niže od fabrički deklarisanih 4,9 litara pri kombinovanom režimu vožnje.
Tome je, naravno, doprinelo i to što smo "sedmicu" imali na testu samo u danima vikenda, pa smo u suštini skoro stalno imali "otvoren" drum. Prema fabričkim podacima, u gradskoj vožnji "sedmica" sa ovim motorom troši oko 5,9, a na otvorenom 4,2 litara benzina na 100 pređenih kilometara.
KO hoće dodatno da uštedi, može da se opredeli za dizel varijantu...
Naime, u ovom, osnovnom paketu opreme "Folksvagen" je ponudio mnogo toga. Počevši od ABS, ESP i ASR sistema za sigurnu vožnju. Tu su i elektropodesivi retrovizori, elektronski imobilizator sa alarmom, indikator probušene gume, zadnje svetlo za maglu, bord kompjuter, detekcija zamora vozača, kožom presvučeni obruč upravljača i ručica menjača, automatski klima-uređaj, petoinčni "tač skrin" ekran, sjajni radio CD MP3 uređaj sa USB i AUH utičnicama, električni podizači stakala, električna parkirna kočnica, kao i pomoć pri kretanju uzbrdo, ali i "start-stop" sistem koji doprinosi ekonomičnosti, ali i smanjenju emitovanja štetnih gasova u atmosferu.
Ono što je "Folksvagen" ugradio kao standarni deo opreme u sve "sedmice", bez obzira na paket opreme, je i takozvano "pametno kočenje u slučaju sudara".
Nemački gigant je razvio inovativnu sistem kočnicu u slučaju višekratnog sudara koja automatski aktivira kočenje kada vozač više nije u stanju da to sam učini, i na taj način izbegavaju se dalji sudari. Funkcija usporava vozilo na 10 km/č, i vozač je u svakom trenutku u mogućnosti da preuzme kontrolu.
"Golf sedmica" je za čistu "desetku". I po merilima vlasnika "dvojke"!
ostap
22.01.2013. 15:23
@ - I treba da verujemo da sa 85 ks i vise od 1.300 kg ubrzava za 11.9 sek.
Izgled "sedmice" je naravno opet predmet diskusija, ali iako o ukusima ne traba raspravljati, možemo da kažemo da nam se "sedmica" mnogo više dopala od "šestice".Novinar je ocigledno vozio neki drugi auto, a ne ovaj sa slike. Ja i kum "ubismo" se trazeci razliku izmedju cetvorke, petice, sestice i sedmice.Suze na oci mi idu kad vidim taj bezobrazluk da za motor od 85ks traze 15.000 eura, pa oni nisu normalni, a i taj ko to kupi.
@Milan - Je l' si uopšte pročitao spisak opreme? Nabaci tu opremu na bilo koji drugi auto u klasi, biće i skuplji od ovog Golfa. Nije sve u ks, ovaj auto ubrzava do 100km/h za 11.9s, dok npr osnovna verzija Astre iako ima 15ks višeubrzava do 100 za 14s, ima manju maksimalnu brzinu, troši više, skuplja je registracija...
@Milan - Astra sa 1.4 motorom i 100ks ubrzava za 14.2s, i30 sa 99ks ubrzava za 13.2s, Ceed za 13s, Peugeot 308 za 12.7, Ford Focus 1.6 105ks 12.3s do 100km/h...U poredjenju sa njima je ovaj osnovni model Golfa još i jak :)
@Milan - Ti si brate slep!!!
Komentari (11)